Met aandacht genieten van je eten! 😉

Zeg eens eerlijk… Als jij een doos bonbons opent, gaat die dan in één zucht leeg? En proef je die laatste drie eigenlijk nog wel, of is het puur ‘automatisme’?

Bij Diëtistenpraktijk Hapwijs geloven we niet in strenge verboden. Wij geloven in duurzaam veranderen. En ja, daar horen lekkere dingen júíst bij! Wij leren je hoe je weer de baas wordt over je eigen snoepgedrag. En dat doen we niet alleen met praatjes, dat oefenen we gewoon live in de praktijk! 

Afgelopen week was het 30 graden. Bloedheet, maar wij stapten tóch de winkel in voor een doos luxe bonbons. Waarom? Om samen met een cliënt de ultieme smaaktest te doen.

De opdracht: Neem één hapje, laat het smelten en proef net zo lang tot de smaak hélemaal uit je mond verdwenen is.

En weet je wat het geheim van chocolade is? Die smaak blijft écht héél lang hangen. Als je leert om daar bewust bij stil te staan, heb je aan één of twee bonbons genoeg om intens te genieten. Je hebt die hele reep of doos helemaal niet nodig om dat geluksmomentje te ervaren. Dáár zit de winst.

Wij zijn super benieuwd naar jouw favoriete ‘guilty pleasure’. Wat moeten wij voor jóu in huis halen voor tijdens het spreekuur om mee te oefenen? 😋👇

  • Drodropjes?
  • Warme appeltaart?
  • Of gaan we ook voor de bonbons?

Laat het achter in de reacties!